20060817

Oppositie

Het is alweer 20 dagen geleden dat ik nog gepost heb... Mijn excuses, maar het heeft alles te maken met de voorbereidingen van onze campagne en natuurlijk die fantastische fata morgana-week waarvan ik samen met alle Lanakenaren heb mogen genieten. (even op de CD&V-site kijken ... ;-)) Het is nog 38 dagen en 2 minuten tot de verkiezingen. Hier heb ik zes jaar naar uitgekeken. Hopelijk raken we dan bevrijd uit die zinloze jaren in de oppositie. Als jonge politicus heb ik in de oppositie niet veel geleerd. Ik heb elke maand voor de gemeenteraad trouw de dossiers nagekeken. En ja, er ontbreekt al eens een advies in een dossier, en ja er staat al eens een punt of een komma verkeerd, en ja de belastingen had men eerder moeten verlagen. Je meldt dit op een gemeenteraad, men hoort met een half oor naar je, en stemt dan je voorstel weg. Van constructieve samenwerking heb ik de afgelopen zes jaar totaal niks gemerkt. Voor de schijn worden er al eens commissies bij mekaar geroepen. Maar ook hier wordt je steeds weer weggelachen. Was er dan niets goed die afgelopen zes jaar ? Jawel, ik heb fijn mogen werken met mijn collega's binnen de fractie, een fijne groep competente mensen. En... Marino is minister geworden, nu al drie jaar geleden. Tot spijt van onze tegenstanders doet hij dat heel goed. Morgen is het nog eens gemeenteraad. Ben benieuwd in welke sfeer deze zitting zal verlopen ... zal de verkiezingskoorts de gemoederen beïnvloeden ? Ik laat het u morgenavond op deze blog meteen weten.