20060901

Onbegrensd

Vanavond gemeenteraad gehad. Net terug van de navergadering bij Curvers & Co. Zoals verwacht was deze gemeenteraad een makke vertoning, veel risico's worden er niet meer genomen zo vlak voor de verkiezingen. Ook weinig supporters op post. Aan d'n toog hebben we nog eens lekker doorgeboomd over de verkiezingen. Op hoeveel zetels gaan we eindigen ... Wat doen de tegenpartijen ? Over het hoe en waarom van Onbegrensd Lanaken zal ik u later meer vertellen. Frappant is wel dat deze "Europese Lijst" een aantal VLD'ers wil opstellen. Als waarnemend voorzitter probeer ik dit uiteraard te voorkomen. Door de verplichte pariteit bij de lijstvorming en ons groot aantal mannelijke mandatarissen hebben we jammer genoeg een aantal talentvolle jonge mannen niet kunnen opstellen bij deze verkiezingen. En daar profiteren onze concurrenten natuurlijk van. Zij kunnen immers gemakkelijk de honger stillen van deze amibitieuze kandidaten. Zo heeft één van onze Jong-VLD'ers vanavond een gesprek gehad met de lijsttrekker van "Onbegrensd Lanaken". De afloop is mij niet bekend. (daarover morgen meer)
Voor Jong-VLD, en ik ben trots op dit jonge dynamische grut, hoop ik dat alle schapen op het droge zullen blijven. Er zit een hoop talent in deze groep, met het nodige geduld is de toekomst aan hen. En die is niet meer zo ver weg ....