20060902

Snipperrock

Ter aanvulling van mijn blog van gisteren: onze Jong-VLD'ers hebben kunnen weerstaan aan de verlokkingen van anderen. Onze VLD-familie is en blijft een sterk blok. Vanavond op bezoek geweest op het slotfeest van de avondfietstocht-toeristen. Onze sportdienst organiseert elk jaar met een aantal vrijwilligers de wekelijkse avondfietstochten. Dit is en blijft een mooie activiteit voor jong en oud. Ik moet bekennen: ik heb een fiets maar ik rij er maar 1 keer per jaar mee. Maar het slotfeest was weer een gezellige bedoening. Een hoop bekende gezichten gezien. Levende legende, Frans van de frituur, was zelfs van de partij. Daarna nog even binnengesprongen in Jeugdhuis de Brik. Op "Rekem Live" werd er daar stevig gerockt. Stevige set gezien van "The Last Request" uit Gellik en nog wat herinneringen opgerakeld aan het helaas ter ziele gegane Snipperrock.
Dit festivial van JH De Brik, met optredens van oa. The Godfathers, Tröckner Kecks, De Kreuners, Raymond Van Het Groenewoud was altijd een schot in de roos. Misschien was deze avond wel de aanleiding om opnieuw de (stilletjes kalende) koppen van weleer bij mekaar te steken. Snipperrock 2007 ?

Concerttip:
Op Pinkpop heb ik een fantastische, heerlijke chaotische set van The Flaming Lips gezien. Lees het verslag van hun concert in de vooruit. Bezoek de website.