20060905

Johan

Zaterdag worden de lijsten neergelegd, dan kan de verkiezingsstrijd pas echt beginnen. Ook op de VLD-website begint er veel beweging te komen. Dat is leuk... leven in de brouwerij. Zelfs Johan Caenen, een oude Apollo-vriend, Verdi-en-Groener én links-liberaal, komt al eens op het forum piepen. Samen met Johan heb ik heel wat leuke en zware avonden beleefd. Dan denk ik vooral aan ons optreden als presentator in Jeugdhuis Apollo. We hebben ons toen beiden in een Elvis-kostuum gehezen en naar Maastricht gereden. Daar hebben we ons, zoals echte acteurs, mét bakkebaarden en pruiken, laten grimeren. Op de terugrit werden we aangehouden door een enorme politiemacht langs de maas in Smeermaas. De belachelijke outfit zal indruk gemaakt hebben. ;-) Na mijn vertrek in Café Curvers & Co zijn we mekaar een beetje uit het oog verloren. Daarom wil ik hem via dit forum graag veel succes toewensen met de komende verkiezingen. Zijn kritisch artikel over "karnaval" in de politiek keur ik uiteraard niet goed. Ik vind het erg als zelfs de groenen meedoen aan de polarisering van onze politiek. Het gaat momenteel over DE "Karnavalspartij" en DE "Hollanderpartij". De meeste electoraal sterke kandidaten worden nu éénmaal geworven uit ons verenigingsleven, zij weten immers wat er leeft bij de burger. Of die kandidaat nu van cabaret, atletiek of carnaval houdt, Nederlander, Belg of Italiaan is, dit boeit me niet. De verkozen gemeenteraadsleden moeten meewerken aan sterk bestuur voor Lanaken, met de nodige visie.
Johan's honger naar programma's, debat en inhoud zal kortelings gestild worden ... als er maar geen feestje is dan ;-)