20070102

Eed

Ze spookt al dagenlang als een mantra door mijn hoofd, de eed die ik morgenavond mag afleggen. "Ik zweer de verplichtingen van mijn mandaat trouw na te komen". 6 jaar geleden had ik de nodige zenuwen voor mijn installatie als gemeenteraadslid, nu begint het alweer te kriebelen. Gezonde stress... de installatievergadering van de nieuwe gemeenteraad is nog maar 19 uur ver. Genoeg over mezelf gepraat.

Gisterenavond hebben we met ons vijven, Veerle en de 3 kids thuis oudejaarsavond gevierd. Eerst ons bezondigd aan de traditionele gourmet, leuk voor de kinderen, en dan na twaalven een wandeling door het centrum van Lanaken gemaakt. Het vuurwerk werd naar hartelust het donkere druilerige wolkendek ingeschoten. "Hiel sjoen !" Het doet me terugdenken aan de legendarische Jean van Rikske. Deze krantenverkoper heeft niet alleen de eerste motorcrossen georganiseerd (op de "kip") in Lanaken. Op de hoge Molenweide-appartementen verzorgde hij 25 jaar geleden al prachtige vuurwerkspektakels. Vandaag behoort Lanakenaar Robert Vangelabbeek tot de top der Europese vuurwerkmakers. Een pracht prestatie!

Juul, Jef en Pieter hebben vanmiddag hun ronde gemaakt met hun nieuwjaarsbrief onder de arm. De oma's, peters en meters werden getrakteerd op fijne nieuwjaarsversjes. Onze 3 kleuters hebben dat fantastisch gedaan. Benieuwd of papa straks dat ene regeltje op een fatsoenlijke manier uitgesproken krijgt ...