20060915

Wat een week

Wat een week... Zondagnamiddag hoorde ik dat een bestuurslid van de VLD voor "De partij voor iedereen" zou deelnemen aan de verkiezingen. Het meisje is zelf met haar vader naar me toegestapt met de vraag of ze hier nog van terug kon komen. Ik heb haar diezelfde avond nog gebeld met de mededeling dat dit kon. De dag nadien wordt de roddel verspreidt dat ik de jongedame onder druk zou gezet hebben. Alsjeblieft zeg... Mag ik het nog niet meer erg vinden als mensen uit mijn bestuur overlopen, en ik zeg het nu voor de eerste keer, naar een anti-VLD partij. Maandagnacht hebben enkele nobele onbekenden een heel veld vol borden, eigendom van Marino Keulen, omgemaaid en kapotgemaakt. Ik heb toen opgeroepen tot het voeren van een serene campagne... Gisteren heb ik onze burgemeester betrapt met het maken van foto's van mijn aanhangwagen met affiches. Toen hij mij ontdekte sloeg hij als een haas op de vlucht... met het voertuig van de gemeente. Gaan we er een leuke folder van maken ? Beetje voorspelbaar hé ;-)
Vanmorgen belde mijn schoonmoeder mij om half acht al op. Zij, een Nederlandse, is één van de honderden geabonneerden op de Limburger. In een persbericht in deze krant maakt de nieuwe "partij voor iedereen" uit Lanaken schaamteloos brandhout van de VLD. Kritiek moet, kritiek hoort, maar ze moet wel gegrond zijn. Lees het artikel: http://mgl.digi-dition.nl/daily/2006/9/15/MGL/MA/13/articles/artikel_DDL_1DA_20060915_56_181.php
De sfeer rond de verkiezingen in Lanaken wordt grimmig en bizar.
Maar morgen staan we gezond weer op en zorgen dat het Bal Marino Keulen weer een schot in de roos wordt... Tot morgen !