20060927

Folklore


Zoals mijn 3 kleuters Juul, Jef en Pieter zouden zeggen: "nog 8 keer slapen en het zijn verkiezingen". Het aftellen is nu begonnen. De burger in de straat is er nu ook mee bezig. De eerte pronostieken worden gemaakt. Mijn persoonlijke pronostiek die ik via dit medium graag wereldkundig maak: "VLD 12, CD&V 10, SPA 2, Vlaams Belang 2 en Onbegrensd 1 zetel".
Sinds maandag ben ik met de VLD-bus op ronde door Groot-Lanaken. "Heeft dit allemaal wel nut ?", zal u mij vragen. Wel... ik weet het niet.... maar de groepsgeest bevordert het zeker.
Vanaf vandaag zijn we begonnen met een nieuwe affiche-campagne. Het bordenbos zal vanaf morgen een flink stuk uitgedund worden. De individuele VLD-affiches verdwijnen uit het straatbeeld en worden vervangen door één algemene affiche met de foto van een burgeestersjerp en de tekst "De VLD gaat ervoor". Bedoeling hiervan is tweeledig, via een nieuwe affiche onze ambitie duidelijk maken en tegelijkertijd streven naar een properder Lanaken.

Vanmiddag heb ik contact gehad met Luc Prevaes. Luc heeft beslist om na bedreigingen uit bepaalde hoek zijn forum van de site te verwijderen. Deze bedreigingen getuigen van kortzichtigheid en een gebrek aan humor. Ik vind het doodjammer dat men op zulke wijze reageert. Luc wil ik hierbij bedanken voor de genomen initiatieven, zo heeft hij de politiek op een ludieke manier dichter bij de bevolking gebracht. Geniet van het filmpje dat hij gemaakt heeft van het Lanakens verkiezingslandschap.

Verkiezingen zijn voor een groot stuk folklore, en daar is niets mis mee.