20060908

Ik sta op een affiche, dus ik besta


Ik beken schuld. Ik heb al zo'n 150 borden langs Lanakense wegen gezet. Op 28 juli zijn we gestart met het plaatsen van de pré-campagne-borden, daarna hebben we de affiches van het bal Marino Keulen en de deelgemeente-affiches geplaatst. Vanaf vandaag, u hebt ze wellicht al zien opduiken, gaan onze individuele kandidaten zelf op pad. Tientallen emmers lijm, honderden vierkante meters hout en gezeefdrukt papier gaan er nog aan te pas komen de komende dagen en weken. "Is dat allemaal wel nodig ?", vragen sommige mensen zich terecht af ? Tja, het lijkt mij een goede manier van bekendmaking voor de nieuwe kandidaten. Voor de reeds gekende, zetelende mandatarissen lijkt het wel een soort therapie. Het is een streven naar mentale rust. "Ik sta op een affiche, dus ik besta", wordt het mantra van menige politieker tot 8 oktober. Misschien het overwegen waard om, net zoals in sommige buurlanden, een verbod in te voeren van die 2m2-borden wegens visuele vervuiling ? Ach, het is natuurlijk ook folklore, en dat is dan weer leuk ! Zo, nu het bed in ... en morgenvroeg weer gezond op en ... affiches pappen... ;-)